Profesionálové, kteří se starají o to, aby voda tekla, vytápění fungovalo, rozbitý bojler byl vyměněn, potřebují na své straně partnery, kteří jim pomohou s jejich vybavením. Mezi takové patří také PROFI ODĚVY. Jejich tým se nebojí výzev a zůstal řemeslníkům nablízku i v nejasné a složité době. Právě o tom jsme se bavili s Ing. Janou Erbovou a Martinem Erbou, majiteli této české obchodní sítě, která kromě stejnojmenného e-shopu provozuje také čtyři kamenné prodejny – v Praze, Brně, Českých Budějovicích a Ostravě.

Koronavirová krize zasáhla prakticky každého. Jak jste se postarali o to, abyste řemeslníkům dokázali být stále nablízku?
Je jasné, že páteřní infrastruktura se nesmí za žádných okolností zastavit. K jejímu fungování v nemalé míře přispívají právě profesionálové, jako jsou řemeslníci, údržbáři, technici z rozličných oborů – od instalatérů a topenářů až po stavaře. Bez jejich know-how se neobjedou jednotliví občané, domácnosti, ani instituce a firmy. Představte si například nemocniční zařízení s poruchou na vzduchotechnice. Je jasné, že tito lidé jsou nepostradatelní. Řemeslníci jsou velmi často malými podnikateli, tedy skupinou, která to opravdu nemá lehké. S naší sítí PROFI ODĚVY jim dokážeme zajistit špičkové pracovní vybavení – od oděvů, přes obuv, nástroje až po ochranné pomůcky. Pro jejich práci je to důležitější než kdy dříve. A právě proto jsme se rozhodli v maximální možné míře jejich poptávce po pracovní výstroji a ochranných pomůckách vyhovět prostřednictvím našeho e-shopu, který jsme na zvýšený nápor přichystali. Náš tým byl také připraven zodpovídat všechny dotazy zákazníků prostřednictvím mailu a telefonu. K ruce jim byli produktoví specialisté i obchodní zástupci, s nimiž mohli vyřešit své specifické požadavky.

On-line nakupování bylo po jistou dobu vlastně jedinou možností, jak pracovní oděvy, obuv a další náležitosti pořídit. Co vše dokáže e-shop zájemcům nabídnout?
Předně jsme vylepšili jeho celkovou uživatelskou přívětivost, protože on-line nákup musí být zejména pohodlný. Konec konců proto svět e-commerce vznikl, aby bylo možné z ušáku doma v obýváku pořídit cokoli, co je třeba. Výrazně jsme vylepšili responzivní verzi stránek, která perfektně funguje na mobilech i tabletech. Pracovali jsme také na filtrech, které urychlují vyhledávání. Umístili jsme v rámci e-shopu ty nejdůležitější informace tak, aby je návštěvníci měli opravdu na dosah ruky. Jedním kliknutím se z home page přenesou k podrobnostem o nákupu, velikostech, testování oděvů, materiálech, normách vztahujících se k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci. Když rozkliknou kartu každého jednoho produktu, budou mít přehled o skladem dostupných velikostech i skladové zásobě. A samozřejmě jsme přidali do karty produktu velikostní tabulky, díky čemuž mnohem rychleji zjistí, jaké číslo bot, trika nebo ikonických řemeslnických kalhot Snickers Workwear jim padne. Ale to je jen zlomek toho, co na stránkách najdou. Záleží nám na tom, aby se při on-line nákupu cítili dobře, nezdržovali se zbytečnostmi a trávil svůj drahocenný čas tak, jak si přejí.

Připravili jste pro profesionály mimo poradenství ještě něco jiného, čím byste jim ulehčili?
Ano, v několika směrech. Dopravné a balné je při nákupu od 500 Kč zdarma. Dříve byla tato hranice o tisícikorunu vyšší. Také jsme rozšířili způsoby přepravy. Nyní mohou lidé využívat službu Zásilkovna. Ale proč? Doba odkrývá, kdo dělá jen obchod a kdo má zájem se o své klienty skutečně starat. Jakmile vešlo v platnost nařízení o nošení roušek, ihned jsme na situaci, kdy jich byl žalostný nedostatek všude, reagovali. Ke každé objednávce jsme zákazníkům jako dárek věnovali multifunkční šátek, z něhož šlo improvizovanou roušku udělat. A poté, do konce dubna, to byl řemeslnický nůž Hultafors, pro nějž profesionálové vždy najdou uplatnění a který je trvale na špici mezi noži této švédské značky. Snažíme se našim zákazníkům vždy přinést nějakou další hodnotu, ať už jde o náš servis, zážitek z prodejny nebo on-line nakupování.

Projevují se nějaké změny v poptávce zákazníků v návaznosti na aktuální dění?
Bezpochyby. Lidé začali více uvažovat nad ochrannými pomůckami včetně pracovních ochranných brýlí nebo rukavic. Jinak ale výrazné změny ve skladbě nákupního košíku nevidíme. Stále jsou největším hitem pracovní kalhoty Snickers Workwear a obuv Solid Gear. Co však stojí za pozastavení, je fakt, že se lidé opět více zamýšlejí nad hodnotou kvality a jejím vztahem k udržitelnosti. Porovnávají náklady za levnější zboží nižší jakosti v čase a docházejí k závěrům, že kvalita se vyplatí s ohledem na trvanlivost, pohodlí a ochranu zdraví více. Jsme za to velmi rádi, protože od začátku PROFI ODĚVY budujeme tak, abychom za každou zalistovanou položku byli ochotni dát ruku do ohně, ať už jde o špičkovou pracovní obuv Solid Gear, oblečení výše jmenované skandinávské značky Snickers Workwear anebo Dunderdon, prvotřídní nářadí Hultafors. Doba před krizí naučila společnost utrácet velmi rychle a bez rozmyslu za věci, jejichž cena mnohonásobně převyšuje jejich hodnotu. Věříme, že důraz na kvalitu je cestou, jak žít udržitelně.
www.profi-odevy.cz